Datos del libro

El port de la selva, imatges i histories de l'ahir RELATS I CASAS, VICENÇ

  • Editorial: GENT I TERRA
  • Materia: FOTOGRAFIA
  • Colección: SIN COLECCION
  • EAN: 9788494718892
  • Encuadernación: OTRO FORMATO LIBRO
  • Páginas: 142
  • Tamaño: 200x200 mm.
  • Idioma: CATALA
20,00 €

Testimoni fotogràfic d’un poble de la Costa Brava a primers del segle XX

  • El llibre recull imatges inèdites del Port de la Selva del primer terç del segle XX d’Isaac Cervera Cané, fotògraf pioner, de qui es revela la trajectòria
  • És un llegat valuós per descobrir elements i racons avui desapareguts del pintoresc poble pescador del Cap de Creus i de la vida que hi duien a termes els seus habitants

Sinopsis

Profusament il·lustrat, el llibre es basa en les fotografies inèdites del Port de la Selva del primer terç del segle XX que va fer el fotògraf portselvatà no professional Isaac Cervera Cané (1875-1937), en antigues plaques que la seva família i el seu besnet Pere Toro van conservar com un tresor. Les imatges permeten copsar la vida quotidiana d’un poble amb una infraestructura pesquera artesanal -com la seva dàrsena natural o la pedra d’Amarra i el molló on fondejaven embarcacions grans- i els carrers sense pavimentar. Les imatges van acompanyades d’un text que sintetitzen la història i la vida social que es feia en aquest poble nascut en el declivi de la pirateria, esdevingut municipi l’any 1787.

Autor

Vicenç Relats i Casas

Vicenç Relats i Casas és periodista –llicenciat per la UAB– i editor. Ha treballat a Televisió de Catalunya, els diaris AVUI, EL PUNT AVUI, El 9 NOU i a Catalunya ràdio, entre d’altres mitjans, on ha publicat treballs que li han merescut premis de l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, Òmnium... Actualment dirigeix la revista-llibre semestral Vallesos, immersa en un periodisme a foc lent en la memòria popular i el patrimoni cultural vallesà. També és autor de mitja dotzena de llibres com ara L’estatut, entre el desig i la realitat, El Port de la Selva sota les bombes i El Port de la Selva després de les bombes.

Pere Toro i Cervera

Pere Toro i Cervera (Barcelona, 1963) és llicenciat en Història per la UAB i va treballar amb una beca d’investigació a l’Autònoma restaurant materials arqueològics, preparant material docent per a les classes, impartint conferències i participant en campanyes arqueològiques a l’estranger. Ha treballat quinze anys en agències de viatges, preparant viatges, escrivint guies per als clients i fent de guia turístic. Ha fet de traductor per a una editorial mèdica, i de fotògraf per a un estudi fotogràfic. És besnet del fotògraf portselvatà Isaac Cervera i Cané i mantenidor de la seva obra.